Dengar nama pun dah teruja kan.. :)
Kedai ni pun masa pergi haritu baru je 1 bulan bukak..so quite new la..
Kenapa harimau menangis? Org cakap ni la bahagian daging lembu yang harimau nak makan sangat, tapi tak dapat..sebab tak sampai kot..dok kat celah2..pastu dah tak dapat menangis pulak..heheheh.. Ntah lah..part mana daging lembu tu, tak tau pulak..sapa tau cer komen kat bawah ek..
Interior kedai menarik, sebab dulu kedai ni cafe western food, so deco cantik dah la..diorang ni ambil alih je..
Kitorang first customer malam tu..huhuhuu...iyelah kebetulan datang time maghrib, mana nak ada orang..
Dah lama tak kelaur makan dengan mak..:)
Hah, ni la dia rupa nasi daging harimau menangis.. kalau orang utara, style macam ni nama dia nasi daging..cuma yang ni daging dia part harimau menangis tu..:)
Bahagian daging ni, berlemak skit, to me, I suka, tapi to those yang tak makan lemak ni maybe tak minat kot.. daging tu just bakar je..
So komponen yang penting ialah cicah asam dia..kalau sedap, sedap la jadi overall dish ni..
Luckily, kuah asam memang sedap..just nice rasa dia, tapi kalau I prefer pedas skit lagi sebab hantu cili..tapi kira dah OK la ni..
Sup walaupun kosong, berasa, takda la rasa air dgn MSG je..
So kalau korang ada kat Alor Setar, nak try something new..boleh la cuba..
Oh..nasi ni ada time malam je..siang (lunch) ada ikan bakar..
Nasi daging one set is RM7.50
Air sejuk - RM1.00/RM1.50
Air panas(kopi/teh)- RM0.50
Amacam boley dapat tak harga camni kat KL..:(
Location:
Jalan Bawal,
Taman Bawal,
Alor Setar, Kedah(jalan ke Mergong, lepas Shahab Perdana)
GPS: 6.142235, 100.348628
Showing posts with label dinner. Show all posts
Showing posts with label dinner. Show all posts
March 04, 2016
January 04, 2016
Dolly Dim Sum
Since Tqa and daughter nak datang dari JB, dia ajak hangout and makan2 la.. dia plan pulak nak ke KLCC...Adoi..dah berapa lama la tak pegi KLCC..bukan apa, it's too crowded..naik pening gak dengan orang yang ramai.. tapi sebab Tqa punya pasal ku gagahi jua..hahha..
Teringat terus nak try Dolly Dim Sum ni, dia kat Avenue K..opposite KLCC, ok la walking distance..
Mula2 ingat dah tak jadi dah, sebab Tqa sampai lewat sikit..petang..so kitorang pun lunch la dulu..pastu meetup kat Dome KLCC..
Pastu borak2 punya borak, ronda2 KLCC lagi..sampai la dinner time..perut pun keroncong dah..hmmm apa lagi..teruskan dengan plan asal..
Nak berjalan ke Avenue K pun dah berat je rasa kaki..hehhe..
From the restaurant entrance, dia actually share dengan another restaurant, mexican food (same management la kot) so make sure jgn salah duduk..
Masuk ke dalam sikit baru la ruang dining for Dolly Dim Sum ni..
Deco dia cantik, nampak ala2 rustic dengan lampu2 guna sangkar burung tu,very nice..
Ok now to the food..nama kedai pun dah tau food type dia kan..of course la Dim Sum. Sebelum korang tanya..yes its Halal..though not Jakim certified sebab ada serve liquor..
Iyela, agak rare nak jumpa Dim Sum yang halal kan, sebab biasanya non-halal.
Teringat terus nak try Dolly Dim Sum ni, dia kat Avenue K..opposite KLCC, ok la walking distance..
Mula2 ingat dah tak jadi dah, sebab Tqa sampai lewat sikit..petang..so kitorang pun lunch la dulu..pastu meetup kat Dome KLCC..
Pastu borak2 punya borak, ronda2 KLCC lagi..sampai la dinner time..perut pun keroncong dah..hmmm apa lagi..teruskan dengan plan asal..
Nak berjalan ke Avenue K pun dah berat je rasa kaki..hehhe..
From the restaurant entrance, dia actually share dengan another restaurant, mexican food (same management la kot) so make sure jgn salah duduk..
Masuk ke dalam sikit baru la ruang dining for Dolly Dim Sum ni..
Deco dia cantik, nampak ala2 rustic dengan lampu2 guna sangkar burung tu,very nice..
Ok now to the food..nama kedai pun dah tau food type dia kan..of course la Dim Sum. Sebelum korang tanya..yes its Halal..though not Jakim certified sebab ada serve liquor..
Iyela, agak rare nak jumpa Dim Sum yang halal kan, sebab biasanya non-halal.
![]() |
| Eizam, Tqa and Feeya |
Chee Cheung Fun ni sedap soft and tasteful, chilli paste dia pun sedap.. terasa udang2 kering tu..
Yam croquette tu pun sedap gak, very crunchy and penuh dengan inti kat dalam..
![]() |
| Prawn Chee Cheong Fan |
![]() |
| Yam Croquette |
![]() |
| Har Gao - Shrimp Dumplings |
![]() |
| Beef Ball |
![]() |
| Siew Mai |
![]() |
| Seafood Yee Mee - hmm, better not order this..plain mee with soy sauce..thumbs down |
![]() |
| Thai Style Fried Rice |
![]() |
| Mango Delight |
Overall to
me, dim sum dia ok..sedap and ada rasa..but cicah tu yang agak biasa2
je..cili tu rasa macam normal chilli sauce je..x special sangat..
Seafood yee mee - hmmm korang takyah la order, its very plain and normal tasting
Thai Fried Rice, adoi another down for me - penuh dengan seafood, tapi nasi tu macam goreng dengan thai chilli sauce je..nothing special..
Dessert Mango Delight tu pun pelik semacam - mango ntah mana, yang rasa pamelo je..ada isi buah limau bali tu, tapi u guys tau la rasa limau bali tu kan pahit2 manis..so bila dah makan agak potong la rasa mango..so memang tak rasa sangat mango dalam tu.. :(
I pun x tau la, sebab tgk review banyak yg puji2 tempat ni..but to me rasa dia biasa-biasa je..
Tepuk dada tanya selera..:)
Location:
Dolly Dim Sum
G-9 & G-9A Ground Floor, Avenue K
June 24, 2015
JB Food - updates
Sebelum ni, dah ada few entry on food in Johor, but I guess nak tambah few spots since my last visit here..
1. Restoran Singgah Selalu
Memang terkenal dah kedai ni, siapa yg datang JB mesti singgah sini..price pun agak competitive. Before this I pernah suggest Sotong BBQ dia yang awesome tu, now nak tambah satu lagi menu harus cuba.
Pau Goreng - simple tapi sedap, pau kosong digoreng garing tapi kat dalam still lembut, cicah pulak kuah kari. Kari udang kering, macam pelik tapi sedap..mesti try bila kat sini.
2. Nasi Goreng Seafood Stulang
Kalau datang tempat ni on weekend, siapla menunggu sejam, memang ramai orang.
Nama kedai pun xde, so orang panggil restoran ni, Nasi Goreng Seafood Stulang, sebab menu utama - nasi goreng seafood and dia kat Stulang.
As a side dish boleh order Sotong Sambal with Petai. Petai tu tambahan, kalau x nak pun xpe.
1. Restoran Singgah Selalu
Memang terkenal dah kedai ni, siapa yg datang JB mesti singgah sini..price pun agak competitive. Before this I pernah suggest Sotong BBQ dia yang awesome tu, now nak tambah satu lagi menu harus cuba.
Pau Goreng - simple tapi sedap, pau kosong digoreng garing tapi kat dalam still lembut, cicah pulak kuah kari. Kari udang kering, macam pelik tapi sedap..mesti try bila kat sini.
2. Nasi Goreng Seafood Stulang
Kalau datang tempat ni on weekend, siapla menunggu sejam, memang ramai orang.
Nama kedai pun xde, so orang panggil restoran ni, Nasi Goreng Seafood Stulang, sebab menu utama - nasi goreng seafood and dia kat Stulang.
As a side dish boleh order Sotong Sambal with Petai. Petai tu tambahan, kalau x nak pun xpe.
![]() |
| Tu dia, nasi goreng on hot plate |
![]() |
| Nasi goreng seafood bungkus dalam daun pisang |
July 25, 2013
Iftar at South Sea with Siblings
Bulan Ramadan, not only a month of ibadah, but also a time for gatherings during iftar.
Last weekend my brother came down from Alor Setar. He's here for an assignment, so to take up on this opportunity, us siblings decided to gather and have berbuka puasa together.
What could be better than to enjoy seafood..:)
South Sea Seafood Restaurant memang dah lama establish, betul2 sebelah runway Subang Airport. Bila plane landing and take off memang dengar la, but luckily now its only form Fireflyz..so tak la kerap sangat :)
Since its for berbuka puasa, we all sampai around 6.30pm. Make sure to make reservation ok..mmg jam packed..
Dah puas bergambar, its time to order. Ok, there's two type of seafood here, fresh from the tanks or frozen.
One section of the restaurant is where we can pick our fresh seafood. So its kinda like a mini Aquaria. Ranging from local fishes & crabs to imported ones, like the King Crab..even the tanks are ice cold to mimic their natural cold water environment.
Hmmm, first time ni, tak penah dibuat orang. Lepas hubby kuar toilet je..terus dia tanya. nak tengok something unik tak? I said whatt??
Ni dia.. The urinal walls is an aquarium...
Ok, before we indulge on food, snappy snappy again..hehehe
Our food....
Before we call it a night, more photo session at the front of restaurant..hhehe
Great food with great ambience add on with great company-my siblings..perfect!!!
Location:
South Sea Seafood Restaurant
No. 229, Jalan Dua A, Kampung Baru Subang,
Selangor
Tel: 03-7846 5813
Opens : 11am-11pm daily
GPS: 3.140896,101.546464
Last weekend my brother came down from Alor Setar. He's here for an assignment, so to take up on this opportunity, us siblings decided to gather and have berbuka puasa together.
What could be better than to enjoy seafood..:)
South Sea Seafood Restaurant memang dah lama establish, betul2 sebelah runway Subang Airport. Bila plane landing and take off memang dengar la, but luckily now its only form Fireflyz..so tak la kerap sangat :)
Since its for berbuka puasa, we all sampai around 6.30pm. Make sure to make reservation ok..mmg jam packed..
| With my Sister's family |
| My baby niece, Qhurnia |
Dah puas bergambar, its time to order. Ok, there's two type of seafood here, fresh from the tanks or frozen.
One section of the restaurant is where we can pick our fresh seafood. So its kinda like a mini Aquaria. Ranging from local fishes & crabs to imported ones, like the King Crab..even the tanks are ice cold to mimic their natural cold water environment.
| Empurau (Kelah) - RM70 per gram, seekor around RM1300..WTF?? |
| King Crab yang gumukkkk |
| Apakah?? |
| It's call Geoduck |
| Escargot |
| Mantis prawn..yummehh |
| Alaskan Crab |
| My brother @zuraidi |
![]() |
| Met Nina, she sat at a table next to us. @ninaismailsabri |
Hmmm, first time ni, tak penah dibuat orang. Lepas hubby kuar toilet je..terus dia tanya. nak tengok something unik tak? I said whatt??
Ni dia.. The urinal walls is an aquarium...
| Cool eh! |
| Dato Siti is also a patron here :) |
Our food....
| Kailan in two styles - stir fried & deep fried |
| Deep fried buns - very yummy to go with crabs |
| Barbequed Squid |
| "South Sea" Fried Rice |
| Crispy Creamy Fried Chicken (Ayam 3 rasa) |
| Assam Fish Grouper |
| Creamy Butter Crab - finger licking!!!! |
| All dishes are here, let's eat |
| And we're done.. :) |
Before we call it a night, more photo session at the front of restaurant..hhehe
Great food with great ambience add on with great company-my siblings..perfect!!!
Location:
South Sea Seafood Restaurant
No. 229, Jalan Dua A, Kampung Baru Subang,
Selangor
Tel: 03-7846 5813
Opens : 11am-11pm daily
GPS: 3.140896,101.546464
Subscribe to:
Posts (Atom)
































