October 13, 2015

Tips Bergaya - Sandal Wanita (Sandals for Ladies)

Rasanya orang Malaysia memang sinonim dengan sandals ni mana taknye..if you think about it..our very first sandal--selipar Jepun...hahaha...mana la datangya nama tu kan..maybe masa Jepun menjajah Malaya kot..

Zaman sekarang ni sandals menjadi teman sejati wanita untuk pemakaian yang santai dan selesa. Like me, kaki I ni ada foot bump, so kalau pakai kasut bertutup tu memang lah seksa yang amat. Rasa nak berjalan pun malas.

Sandal wanita adalah kasut yang paling versatile dan paling senang nak match dengan outfit kita. The ultimate goal, keselesaan maksima!!!

Kalau rasa buntu macam mana nak match sandals tu, here's a few tips;


Sandals dengan maxi dress



Bagi korang yang nak have that feminine look dengan gaun atau skirt labuh, jangan risau kerana sandal juga sesuai dipadankan dengan pemakaian dress. Baik dress maxi atau dress pendek, kedua-duanya korang boleh gayakan dengan sepasang sandal yang bersesuaian.

Jeans + T shirt + Sandal = Keselesaan Maksima

Kalau korang lebih gemar memakai jeans dan t-shirt sebagai pakaian harian, padanan pakaian kasual ini juga amatlah bersesuaian dengan pemakaian sandal yang ringkas. Rasa bebas berjalan seharian tanpa sebarang kesakitan pada kedua kaki. 

Sandals with blouse
Gladiator sandal

Matchkan dengan pemakaian blouse pun cantik. Gayakan blouse kegemaran korang dengan padanan sandals yang ringkas untuk penampilan yang sweet and nice! Kalau nak trendy sikit, boleh pakai dengan gladiator sandal..memang stylo..

Simple and nice...yang paling penting, selesa


Shorts and tops? Well, it suits well with sandals too! Gaya ringkas seperti ini merupakan gaya yang paling ideal untuk korang yang ingin bersantai bersama rakan-rakan di hujung minggu. My kinda style for beach holidays.

So macam mana? Ada idea tak sandal mana yang sesuai dengan korang? Check out sandal wanita link above for attractive and affordable sandals. Bolehlah pakai weekend ni.. :)

1 comment: